Vanliga frågor och svar
Här hittar du svar på några av de vanligaste frågorna som vi får in.
Hittar du inte svar på din fråga? Mejla oss på konsumentkontakt@kiviksmusteri.se
Vill du reklamera en produkt klicka här!
Här hittar du svar på några av de vanligaste frågorna som vi får in.
Hittar du inte svar på din fråga? Mejla oss på konsumentkontakt@kiviksmusteri.se
Vill du reklamera en produkt klicka här!
Du hittar stora delar av vårt sortiment hos butikskedjorna Ica, Coop, Willys, Hemköp och Citygross samt hos mat.se och mathem.se. Några av våra produkter görs småskaligt och säljs enbart i våra egna butiker (Musteributiken, Kivik och Solnäs Gård, Fjelie utanför Lund). Exempel på dessa är Våra Finaste muster och cidrar Vår starkcider finns hos Systembolaget liksom ett par alkoholfria cidrar och äppelmuster.
En majoritet av våra produkter finns i pappförpackningar och har ovanligt lång hållbarhet tack vare smarta förpackningar och tillverkningsteknik. Genom att de pastöriseras och fylls i en sluten miljö i sterila förpackningar behövs inga konserveringsmedel.
Läs mer om våra produkter i Juice och fruktdryckshyllan här!För att minska plastförbrukningen och plastens inverkan på djur och natur har EU antagit ett direktiv som till vardags kallas för Engångsplastdirektivet. Sedan det första steget togs 2021 har det nu blivit dags för producenter att ta sitt ansvar. Från och med juli 2024 måste alla plastkorkar sitta kvar på dryckesförpackningarna för att få säljas på den svenska marknaden. Vi börjar på förändringen redan nu. Därför kan du redan innan juli 2024 månad mötas av en fastsittande kork på våra förpackningar.
Korken på förpackningarna av Årets skörd, Naturligt God samt Fläder- och Rabarberdryck skruvas korken av precis som tidigare, men böjs därefter upp och åt sidan för att kunna hälla eller dricka ur förpackningen. Därefter skruvas de på igen. På juiceförpackningarna, krämer och soppor samt Frukt & Bär Bowl lyfts korken däremot istället rakt upp som ett lock, och trycks därefter endast på plats igen tills ett klick hörs.
Här hittar du svar på våra vanligaste frågor gällande våra besöksmål i Kivik och på Solnäs Gård.
Läs mer om besöksmålen här – Kivik & Solnäs Gård. Vill du veta mer om våra evenemang? Klicka här!
Kontakta oss på konsumentkontakt@kiviksmusteri.se eller fyll i vårt reklamationsformulär på hemsidan så hjälper vi till med din reklamation. Du kan förvänta dig återbetalning av en felaktig vara inom 10 arbetsdagar.
ReklamationsformulärI ditt paket finner du en retursedel och instruktioner för hur du returnerar en vara. Retursedeln klistras på paketet och lämnas hos ombud. Var vänlig att packa in produkterna som du returnerar noggrant så att inget skadas under frakten. Vi tar emot returer inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket.
Retur- och reklamationspolicyVåra finaste muster och cidrar har i många år funnits att hitta i butik hos oss i Kivik och på Solnäs Gård utanför Lund. Nu kan vi äntligen dela våra smaker med dig oavsett årstid och var i Sverige du bor.
I vår webbshop hittar du vårt finaste och särskilt utvalda sortiment. Äppelmust, cider, fruktviner, chutneys, marmelader och annat gott. Särskilt utvalda för att du ska ska kunna ta del av våra smaker – när som helst.
Kontakta oss på konsumentkontakt@kiviksmusteri.se eller fyll i vårt reklamationsformulär på hemsidan så hjälper vi till med din reklamation. Du kan förvänta dig återbetalning av en felaktig vara inom 10 arbetsdagar.
ReklamationsformulärI ditt paket finner du en retursedel. Retursedeln klistras på paketet och lämnas hos ombud. Var vänlig att packa in produkterna som du returnerar noggrant så att inget skadas under frakten. Vi tar emot returer inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket.
Retur- och reklamationspolicySkulle du sakna en vara i din order är du varmt välkommen att kontakta oss så att vi kan rätta till detta på bästa möjliga sätt. Mejla oss på konsumentkontakt@kiviksmusteri.se och skicka med ditt ordernummer och vilken vara som saknas så hjälper vi till!
Mejla konsumentkontakt@kiviksmusteri.se